یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های فوتبال باشگاهی آلمان در دسته‌ برتر به پایان رسید. بایرن مونیخ قهرمان فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰ شد، بوخوم و هرتا حتما به دسته‌ پایین‌تر می‌روند و کایزرز‌لاترن و سن‌پائولی نیز حتما در فصل آینده در دسته‌ برتر خواهند بود.

بایرن مونیخ و هرتابرلین، دو تیمی که در پایان هفته‌ گذشته نیز بر سرنوشت فصل جاری خود یعنی قهرمانی و سقوط به دسته پایین‌تر واقف بودند به مصاف هم رفتند. این دیدار 3 بر 1 به سود تیم قهرمان پایان یافت.

اشتوتگارت نیز در خانه در مقابل هوفن‌هایم 1 بر 1 متوقف شد. هوفن‌هایم، قهرمان شگفتی‌ساز نیم‌فصل گذشته، با کسب این نتیجه در جایگاه یازدهم باقی ماند و اشتوتگارت هم جایگاه خود به‌عنوان تیم ششم را حفظ کرد.

دو تیم بایرلورکوزن و مونشن گلادباخ نیز در آخرین دیدار خود در فصل جاری در برابر هم صف آراستند و در پایان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. لورکوزن بدین ترتیب تیم چهارم فصل جاری باقی ماند و گلادباخی‌ها هم به رتبه‌ ۱۲ صعود کردند.

بوخوم در دیدار  با هانوفر  سه بر صفر مغلوب شد و مستقیماً به دسته‌ پایین‌تر سقوط کرد.
وولفسبورگ در زمین فرانکفورت با کسب پیروزی 3 بر 1 و سه امتیاز بازی ۵۰ امتیازی شد و فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰ را در جایگاه هشتم جدول به پایان برد.

دو تیم وردربرمن و هامبورگ هم  به تساوی یک بر یک رضایت دادند. وردربرمن که در فینال جام حذفی آلمان، روز ۱۵ ماه مه (25 اردیبهشت) در برابر بایرن مونیخ به زمین می‌رود، بدین ترتیب در بوندس‌لیگا سوم شد و فصل آینده در رقابت‌های اروپایی آلمان را نمایندگی می‌کند. هامبورگ نیز با ۵۲ امتیاز در مکان هفتم باقی ماند.

هاینس مولر، دروازبان ماینتس، در دیدار با شالکه‌ نایب‌قهرمان تنها یک بار مغلوب شد. دیدار دو تیم در نهایت با نتیجه‌ یک بر یک به پایان رسید. شاگردان جوان فلیکس ماگات بدین ترتیب نایب‌قهرمان فصل جاری بوندس‌لیگا شدند و ماینتسی‌ها هم که در این فصل از دسته‌ دوم به دسته‌ برتر صعود کرده بودند، خود را تا مکان نهم بالا کشیدند.

نورنبرگ تا پایان هفته‌ ۳۳ از آخر سوم بود. این تیم در دیدار پایانی فصل تیم کلن را میزبانی کرد و موفق شد با اختلاف یک گل هر سه امتیاز این دیدار را تصاحب کند و از سقوط مستقیم رهایی یابد. خطر البته هم‌چنان در کمین است: تیم نورنبرگ باید در دیدار  پلی آف در برابر آگسبورگ، تیم سوم دسته‌ دوم صف‌آرایی کند. برنده‌ این دیدار در فصل اینده در دسته‌ برتر توپ می‌زند و بازنده در دسته‌ دوم.

دیدار تیم‌های فرایبورگ و دورتموند در پایان فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰ نیز از مسابقه‌های به‌یادماندنی این فصل بود. دیداری که در آن فرایبورگ از مکان ۱۴ جدول، دورتموند در جایگاه پنجم را سه بر یک مغلوب کرد. این نتیجه البته در جایگاه دو تیم تغییری ایجاد نکرد.

کد خبر 106981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز